zaterdag 27 september 2014

Ergenis op een rustige avond

Ergenis op een rustige avond


Heeft u wel eens op een zondagavond naar een commercieel tv station gekeken? Je wordt er echt ziek van, om de haverklap krijg je reclameblokken. Maar dat is nog niet het ergste, want die reclame staat ook nog eens 40% harder dan de film die je kijkt. 

Ik heb altijd de rare gewoonte om een spannende film hard aan te zetten. Het liefs over de stereo, dat geeft nu eenmaal het beste effect. Op een sociaal tijdstip is daar niets mis mee. Dit verandert vind ik als ik een nachtfilm kijk. Ik zal het uitleggen, mijn buren zijn al wat ouder en liggen vrij vroeg op bed. Ze hebben mij overigens gezegd dat ze nergens last van hebben als ik film kijk. Maar het stoort mij gewoon, ik krijg dan last van een soort schaamte. Trouwens hoe weten ze dat ik een film kijk als ze er geen last van hebben? 

Maar dat is niet het grootste ongemak. Want steeds word je onderbroken in een film met de meest stompzinnige reclames. Ik heb mijn plaspauzes er al aangepast. Als ik nu een film kijk, drink ik altijd een biertje. Waarom? Nou, door bier te drinken moet ik vaker. Dan heb ik toch nog het idee dat al die onderbrekingen ergens voor dienen. Mijn dokter is er ook erg blij mee, want net als mijn lever is ook mijn doktersrekening enorm toegenomen. 

En je kunt tegenwoordig ook niet meer lekker zappen, want de commerciĆ«le zenders hebben allemaal tegelijk reclame. Het lijkt wel een wedstrijd ‘Wie zendt de meeste reclameblokken uit.’ Allemaal roepen ze ergernis op bij de tv kijkende nederlander. Over de prijs van een 30 seconde durende reclamespot zullen we dan nog maar zwijgen, of het kan dan nog zover komen dat we s’morgens in de krant gaan kijken welke film er s’avonds op TV is om die dan vlug te gaan huren. Een efficiĆ«nte manier om op jonge leeftijd geen grijs haar te krijgen.

Voor meer blog ga naar www.date2shine.nl

1 opmerking: